Eerlijke vergelijkers waar je echt wat aan hebt
   

Bellen.com vernieuwd en uitgebreid naar België

In 2003 gaat Bellen.com alweer het vijfde jaar in. Vanaf oktober 1998 zijn ruim 6 miljoen bezoekers voorzien van telecominformatie via de oorspronkelijke website www.bellen.com. Alvorens het eerste lustrum te vieren werd het de hoogste tijd voor verandering van vormgeving!

Afscheid nemen doet altijd een beetje pijn. Toch werd het na ruim vier jaar de hoogste tijd een stukje jeugdsentiment aan de kant te schuiven en daarmee de lay-out van de website. In vier jaar is de ontwikkeling op het gebied van vormgeving niet stil blijven staan en ondanks het feit dat er verschillende aanpassingen zijn geweest, was het design toch niet meer duizenden dagelijkse bezoekers waardig. Daarom is webdesigner Harrold van Velsen in de arm genomen en in vruchtbare samenwerking met de medewerkers van Bencom is een product ontstaan dat naar onze mening aan de hedendaagse eisen voldoet. Een belangrijke voorwaarde was de snelheid van de navigatie, de opvraagbaarheid en de overzichtelijkheid. Bencom wil een vraagbaak én wegwijzer zijn in het doolhof van de telecomwereld. Eén van de belangrijkste eisen is dan uiteraard dat de weg in de site gemakkelijk te vinden is. Allerlei hoogstandjes in flash zal men op de vernieuwde Bellen.com tevergeefs zoeken, omdat functionaliteit voorop staat.

Vanaf 3 januari 2003 is de vernieuwde site operationeel. Wat meteen opvalt is de veranderde vormgeving van de website. Ook wat betreft de structuur is de website aangepast, om het voor iedereen zo duidelijk mogelijk te maken waar welke informatie kan worden gevonden. Inhoudelijk is de site eveneens aangepast. Alle informatie is kritisch bekeken, verouderde informatie is verwijderd en de teksten zijn aangepast aan de stand van zaken op dit moment. Ook is alles nu logischer ingedeeld wat de vindbaarheid verhoogt. Tevens is er op de site een uitgebreide zoekfunctie gekomen, waarmee de bezoeker de hele site snel kan doorzoeken. Dankzij de aanwezigheid van een zogenaamd ‘Content Management Systeem’ kan de nieuwe website gemakkelijker actueel worden gehouden. Niet alles is momenteel al operationeel: zo zal in de loop van het jaar de Belwijzer voor mobiel bellen worden vernieuwd, evenals de Contractwizard.

Niet alleen de hele opmaak is veranderd, ook is er een nieuwe vergelijking op het gebied van telefonie aan toegevoegd voor onze Zuiderburen. Vaak werd de vraag gesteld of er geen vergelijkbare site voor België opgezet kon worden. Nu achten we het moment rijp aan die behoefte te voldoen en is Bellen.com ook op de Belgische telecommarkt gericht. Achter de schermen is maandenlang hard gewerkt om een en ander te realiseren. Het doel was de vergelijkingen van telefoontarieven van beide landen in één website te integreren. Voorwaarde was onder anderen dat de functionaliteit zodanig geoptimaliseerd zou worden, dat men snel en probleemloos zou kunnen overschakelen, ook wat betreft de taalfuncties. Omdat wij merken dat de site steeds meer bezocht wordt door personen die de Nederlandse taal niet machtig zijn, wordt bij wijze van service ook enige informatie gegeven in het Engels. Voor de Franstaligen in België is de site uiteraard in het Frans –overigens ook in het Engels- vertaald. Hier is een professioneel vertaalbureau afgelopen zomer mee aan de slag gegaan en momenteel is op freelance basis een professionele vertaalster aangetrokken om de nieuwsberichten regelmatig te vertalen.

Het is dus geen flashy site geworden, waar je door de bomen het bos niet meer ziet. Bellen.com wil immers van begin af aan juist helderheid scheppen in de jungle van telefoontarieven. In telecomland is het zoals bekend niet eenvoudig om de juiste weg te vinden. Bellen.com wil graag de wegwijzer en vraagbaak in dit doolhof blijven! Onze webdesigner heeft dit ook tot uiting laten komen in het vernieuwde logo.

Over smaak valt veel te twisten. We stellen het bijzonder op prijs, wanneer oude én nieuwe bezoekers hun mening kenbaar willen maken over de vernieuwde website. Natuurlijk is het altijd mogelijk dat er foutjes, onduidelijkheden of gewoon mogelijkheden tot verbetering zijn blijven bestaan. Onderbouwde kritiek is daarom van harte welkom en met uw voorstellen tot verbetering zal, indien mogelijk, zeker iets gedaan worden. In het forum kunt u uw reactie kwijt. Ook kunt u mailen naar info-nl@bellen.com.

Bencom hoopt dat u gauw uw weg weer zult vinden naar én op de nieuwe site en dat iedereen ook in 2003 een belbewust jaar tegemoet gaat. Om het te zeggen zoals onze Zuiderburen: “Bel wijs voor de juiste telecomprijs”.

VacaturesBekijk alle vacatures

Bij de Bencom Group zijn we altijd op zoek naar mensen die onze visie, ambitie en positieve energie delen.

  • Telegraaf: Nu geen zon én geen wind: ongekende prijsstijgingen voor eigenaar dynamisch energiecontract: Reden tot zorg?
    Lezen als pdfLees op website  
  • Business Insider: Aanvullende zorgverzekering 2025: hier moet je op letten bij tandartsverzekering, fysiotherapie en orthodontie
    Lezen als pdf
  • Telegraaf: Grote prijsverschillen aanvullende zorgverzekering en mes in vergoeding orthodontie
    Lezen als pdfLees op website  

© 1998 - 2024 Bencom Group BV