Online prijsvergelijken van internettoegang via elcheapo.nl
Amsterdam, 25 juni 2002 – El Cheapo is in samenwerking met Bencom een Internetwijzer gestart op haar prijsvergelijkingssite elcheapo.nl. Consumenten hebben hiermee een eenvoudige en overzichtelijke ingang voor het berekenen en besparen van internetkosten en kunnen zich direct online aanmelden voor de meest geschikte provider. Elcheapo.nl, onderdeel van De Telegraaf en de bekendste koopjesjager van Nederland, heeft de inhoud van de Bencom site Internetten.nl geïntegreerd in een nieuwe module op haar site. Op korte termijn zal daaraan een module Telefonie in samenwerking met de andere Bencom site Bellen.com worden toegevoegd.
De nieuwe internetmodule betekent voor Bencom een verbreding van haar bereik en is voor El Cheapo een verrijking die goed aansluit bij de wensen en verwachtingen van bezoekers. Elcheapo.nl biedt momenteel 15 modules, uiteenlopend van muziek & film tot groene energie.
El Cheapo verwacht veel van de samenwerking. Gertjan van Wijk, manager Elcheapo.nl: “Wij zijn blij dat Bencom, de expert op telecom- en internetgebied, deze samenwerking met ons aangaat. Wij hopen dat daardoor nog meer mensen gebruik maken van ons product en het gemak ontdekken van online prijsvergelijken.”
Ben Woldring van Bencom: “Doordat sinds de invoering van 06760-inbelnummers internetproviders hun eigen inbeltarieven kunnen bepalen, is er een wirwar van tarieven ontstaan. Vele gratis providers hebben inmiddels hun tarieven flink verhoogd, het werd dus hoog tijd voor een goede vergelijking van de kosten. Aangezien we al sinds jaar en dag de beltarieven van de vele telco’s vergelijken op Bellen.com, was het een zeer voor de hand liggende stap om ook de internet inbelkosten te gaan vergelijken op onze provider vergelijkingssite Internetten.nl. Door de samenwerking met Elcheapo.nl verbreden we ons bereik en kunnen nog meer mensen hun voordeel doen met onze vergelijkingstools. Bovendien is Elcheapo.nl de enige vergelijkingssite in Nederland die een duidelijke band heeft met offline media, namelijk de rubriek ‘Over Geld’ in de zaterdagkrant van De Telegraaf.”
___________________________________________________________________________________
Over Elcheapo.nl
El Cheapo, gestart in 1999 als onderdeel van De Telegraaf, is uitgegroeid tot een succesformule waarbij het gemak voor de consument voorop staat. Bezoekers kunnen op een simpele manier overzicht krijgen in de verschillende prijsstellingen van aanbieders. Momenteel zijn er 15 productgroepen waarbinnen gezocht kan worden: Auto’s, Boeken, Consumentenelektronica, Energie, Games, Geld, Geuren, Hardware, Internet, Muziek, Reizen, Software, Video&DVD, Wonen en Wijnen.