Bij Gaslicht.com heb ik dagelijks telefonisch contact met tientallen klanten die meer informatie willen over overstappen naar een andere energieleverancier.
Onduidelijkheden
Er blijkt nog steeds veel onduidelijkheid te bestaan over overstappen en zeker over de besparingen die er te behalen zijn. Veel mensen zijn ook nog onzeker als ze nog nooit overgestapt zijn. Sommige mensen zitten al ruim 20 jaar bij dezelfde leverancier. Ze ondervinden geen problemen bij de huidige leverancier en hebben vaak niet in de gaten dat ze al jaren tegen een variabel, en dus hoger, tarief geleverd krijgen. Het is op dit moment zo dat nieuwe klanten meer beloond worden dan bestaande klanten. Leveranciers werken vooral aan werving en komen vaak niet uit zichzelf met een aantrekkelijk verlengpakket.
Juist omdat er veel onzekerheid bestaat en onduidelijkheden zijn omtrent het overstappen bieden wij extra klantcontact. Wij zijn beschikbaar voor vragen en er kan kosteloos een beroep op ons gedaan worden mocht dit onverhoopt nodig zijn. Er kan buiten openingstijden een terugbelverzoek ingevuld worden op de website zodat wij zelf terugbellen. Daarnaast kunnen wij samen met de klant de gehele vergelijking doorlopen om alle ins en outs te bespreken. Er kan ook op onze website gebruik gemaakt worden van een “Rekeningscan”. Er kan dan een jaarafrekening geüpload worden zodat wij een advies op maat kunnen geven voor een overstap.
Besparing
Voor een gemiddeld huishouden is er een besparing van € 200,- tot € 300,- te behalen. Deze gesprekken zijn dan ook voor beide partijen erg plezierig. Als servicemedewerkster is het dan ook prettig om samen een aantrekkelijke actie uit te zoeken. Het voordeel van onze servicedesk is dat we echt de tijd kunnen en mogen nemen voor één persoon. Zeer regelmatig geven mensen aan dat ze een fijn gesprek hebben gehad en dat ze onze service waarderen. Dit wordt ook vaak aangegeven in ons feedbacksysteem eKomi. Dit is fijn om te lezen en te horen, want hier doe je het uiteindelijk voor.
Naast het telefonisch contact kunnen mensen ons ook mailen of een contactformulier invullen op de website met een vraag. Wij streven ernaar om dit binnen 3 werkdagen te beantwoorden. Zo proberen wij op zoveel mogelijk manieren klantcontact mogelijk en gemakkelijk te maken.
Door Rita Wolswinkel
23 maart 2015.
Categorieën: Energie.
Rita Wolswinkel