Verschillende websites hebben de mogelijkheid om aan te geven hoe je over ze denkt. Omdat onze website om leveranciers en overstappen draait hebben wij ook een mogelijkheid om een beoordeling te plaatsen over de leveranciers. De meeste overstappers kijken vooral naar de prijs van een energiecontract om te bepalen naar welke leverancier er wordt overgestapt. Maar het is minstens zo belangrijk om te kijken naar de ervaringen van eerdere overstappers. Het is ook belangrijk dat mensen echt iets over Gaslicht.com kunnen vertellen. Een onafhankelijk beoordelingssysteem zoals eKomi is dan ook een mooie toevoeging.
Energieleveranciers beoordeling, waarom?
Zodra je een overstap maakt, ontvang je na ongeveer 3 maanden een verzoek om een beoordeling te plaatsen over de energieleverancier en de overstap. Het leuke hiervan is dat er vaak ook een presentje wordt verloot als je binnen een gesteld termijn een reactie geeft. Wij hechten veel waarde aan de beoordelingen die worden achtergelaten. Het geeft consumenten de kans om betrouwbare ervaringen te lezen. Zowel positief als negatief. Via internet laten consumenten over het algemeen vooral hun mening achter op het moment dat er iets niet goed is gegaan. Wij zien dat dit systeem ervoor zorgt dat we zowel positieve als negatieve ervaringen ontvangen. Zo wordt het voor de overstapper die twijfelt tussen energieleveranciers iets gemakkelijker om een keuze te maken.
Wat wordt er beoordeeld?
In de leveranciersbeoordeling is er een mogelijkheid om aan te geven wat een pluspunt is en wat een verbeterpunt. Daarnaast kan een energieleverancier worden aangeraden (of niet). Ook kunnen overstappers hun waardering aangeven wat betreft bijvoorbeeld de klantenservice, duurzaamheid en het overstapproces. Dit zijn belangrijke punten om mee te nemen in de keuze voor een aanbieder. Het is toch fijn om te weten dat een energieleverancier goed wordt beoordeeld op bijvoorbeeld de klantenservice.
We hebben ook nog eKomi
EKomi is een geheel onafhankelijk beoordelingssysteem en gaat niet over een leverancier maar echt over ons als vergelijkingswebsite. Er zijn meerdere energievergelijkers en zo kun je ook een beeld krijgen over hoe consumenten hun overstap via Gaslicht.com ervaren. Dit is voor overstappers interessant maar ook zeker voor ons zelf. Het is natuurlijk erg leuk om al die positieve reacties te lezen. Hier doen we het uiteindelijk voor. Als er een minder positieve reactie komt, dan kunnen wij ervan leren en proberen er iets aan te doen. Als servicedeskmedewerkster ben ik het eerste aanspreekpunt voor de bezoeker van ons website. Ik vind het dan ook leuk om te lezen als er positieve reacties over de servicedesk binnenkomen. Op het moment hebben we een gemiddeld cijfer van een 9,2! Daar zijn we trots op.
24 februari 2015.
Categorieën: Energie.
Rosalinde van Asselt