Dicht bij het vuur zitten betekent niet altijd dat je er ook warmer van wordt. Zo heb ik een telefoon waarvan de ontvangst zo slecht is dat ik er er niets mee kan. Ook heb ik onlangs, bij een niet nader te noemen internetprovider, een Alles-in-1 pakket besteld. Dit op aanraden van een collega, die naar eigen zeggen zeer tevreden was over de service van deze provider. Na drie week wachten en diverse telefoontjes verder zijn ze er bij de helpdesk nog niet uit of de bevestiging al dan niet verstuurd is. In ieder geval stond er al wel een monteur ingepland. Helaas zou ik op betreffende dag met vakantie zijn. Help!
Gelukkig bestaan er de Webcare-teams. Volgens mij was UPC vorig jaar de eerste met dit initiatief. Deze teams zijn ook steeds vaker op de fora van de verschillende Bencom-sites te vinden. Deze teams reageren op reacties van ontevreden klanten en proberen een oplossing te vinden voor de beschreven problemen. Dit is een leuk alternatief voor online reputation management. Met online reputation management probeer je als bedrijf of persoon de negatieve zoekresultaten binnen de zoekresultaten te verdringen door andere meer positieve berichten. Dit is echter niet zo makkelijk als vaak geschetst wordt.
Maar goed, ik dwaal af. Als ik een betere 3G verbinding wil moet ik in Groningen gaan wonen. Ook de andere providers hebben hun masten te ver weg staan. En als straks mijn supersnelle internetverbinding er om de haverklap uitvliegt (waar ik overigens niet vanuit ga) ben ik te vinden in de betreffende fora.
30 juli 2009.
Categorieën: Marketing.
Ben Woldring